Bever scoort met reparatie & onderhoud op Black Friday
Outdoorketen Bever vierde Black Friday anders dan veel andere retailketens. In plaats van stuntprijzen en massakoopjes bood de outdoorwinkel zijn klanten gratis kledingreparatie en schoenonderhoud als duurzaam alternatief, 'For Future Fridays'. En dat initiatief sloeg goed aan!
De link is gekopieerd
Er is iets mis gegaan..
Bever gelooft in een wereld waarin spullen langer meegaan. Vorig jaar kwamen ze daarom al met de duurzame tegenhanger ‘For Future Fridays’. Met dit initiatief kon iedereen terecht bij Bever voor een gratis kledingreparatie en schoenonderhoud. Een gedurfde keuze, vond Marjolein Vendrig, Chief Marketing Officer van Bever. "Maar tegelijkertijd een onderdeel van onze bewuste strategie die klanten aanspreekt", zegt Marjolein. "We zagen dat medewerkers en klanten onze duurzaamheidsinitiatieven waardeerden; er stonden lange rijen voor de winkels en onze collega’s waren supertrots. Dit geeft enorm veel positieve energie in onze organisatie."
Alle veertig filialen deden mee en kregen veel aanloop. Met 7.156 keer schoenonderhoud en 3.081 kledingreparaties was de actie een groot succes. Producten die niet meer gerepareerd konden worden, zijn naar de Bever-recyclestraat gebracht voor zo duurzaam mogelijk hergebruik.
'Buiten' heeft ons nodig
De landelijke outdoorketen, onlangs nog uitgeroepen tot Sustainable Retailer of the Year 2022-2023, hoopt met de actie meer retailers en consumenten te inspireren om te kiezen voor reparatie in plaats van nieuw verkopen. Marjolein: "We zijn enorm blij te zien dat steeds meer mensen en merken beseffen dat 'buiten' ons nodig heeft en dat we daar heel gemakkelijk aan kunnen bijdragen. Dan wel door kleding of producten te laten repareren, bewust te kopen, en producten in te leveren voor een tweede leven. Laten we hopen dat meer mensen en merken volgen.”