“Ik wil wel dat er hoofden draaien als ik langsloop”
Jarret: "Ik was altijd Carhartt-fan, ik wilde mijn lievelingsmerk vertegenwoordigen in de winkel." Fotografie: Tim Buiting.
Jarrett Lugo (28) werkt als assistent-manager in één van de vijf Carhartt WIP Stores in Nederland. “Mijn stijl is simple but sweet. Ik hou van kettingen, ringen, soms een beetje flashy – die witte trui die niemand anders aandurft. Dat maakt mij uniek, dat maakt mij Jarrett.”
De link is gekopieerd
Er is iets mis gegaan..
Voor Jarrett is werken bij Carhartt WIP zijn droom. Zijn motto: looking good in quality. Daarom is hij al jarenlang fan van het kledingmerk uit Detroit, dat ooit in 1889 begon als workman’s wear voor de railway en dat nu een van dé merken is in streetwear. Oplettende spotters zien het terug in allerlei grote en kleine movies, in de popcultuur en in de internationale muziekwereld. Het gaf Jarrett zelfs zijn bijnaam: ‘Mister Carhartt’. “Zo noemden collega’s op mijn eerdere werk me, in de horeca. Toen ik daar wegging wilde ik maar één ding: mijn lievelingsmerk vertegenwoordigen.”
Wanneer begon jouw liefde voor ‘t merk?
“Lang geleden. Ik denk dat ik rond de 18 jaar was. Ik ben altijd iemand geweest van aparte dingen dragen. Toen ik het ontdekte waren er nog weinig vrienden van me die het kenden. Ik ben echt fan, van alles van ’t merk.”
Van top tot teen?
“Ja, het komt wel eens voor dat ik hélemaal in Carhartt ben, tot en met mijn onderbroek. Behalve mijn schoenen; daar zijn mijn favoriete merken Nike en Adidas.”
Wat is het favoriete item in je kast?
“Ik zeg je eerlijk – dat was denk ik de Detroit jacket. Dé klassieker, in het zwart. Maar die heb ik laatst verkocht.”
OVER Jarrett Lugo
Geboren: Curaçao, 1997
Werkt als:
Assistent-manager
Woont in:
Amsterdam
Eerste item: The simple pant, een lichtblauwe spijkerbroek
Jarrett: "Het komt wel eens voor dat ik hélemaal in Carhartt ben, tot en met mijn onderbroek." Fotografie: Tim Buiting.
Jarrett: "Het komt wel eens voor dat ik hélemaal in Carhartt ben, tot en met mijn onderbroek." Fotografie: Tim Buiting.
Wát, je hebt je favoriete classic verkocht?!
“Ja, ik had oprecht écht teveel items, het paste niet meer m’n kast. Ik haal bijna iedere maand nieuwe dingen, ik had er geen plek meer voor. Het was gewoon even tijd.”
Leven als fashion lover is niet goedkoop...
“Nee, dat klopt, ik geef zo’n 200 tot 300 euro per maand uit aan kleding. Gelukkig hebben we hier personeelskorting, haha.”
Ben jij een spaarder of een spender?
“Ik denk een spender...! Maar sinds begin dit jaar let ik wat beter op mijn uitgaven. Want geld maakt weliswaar niet gelukkig, maar het maakt wel blij als je er genoeg van hebt. Ik hoef niet de best geklede man te zijn. Maar ik wil wel dat er een paar hoofden draaien als ik langsloop.”
Waar komt die interesse in kleding vandaan?
“Denk door mijn moeder! Haar stijl is heel classy, in haar vrije tijd kleedt ze zich heel kleurrijk. Mijn hele kledingkast is zwart. Kleur voeg ik toe door schoenen, pet, accessoires. Ze inspireerde me met haar kleding én muzieksmaak: oude tunes, soul classics zoals Marvin Gaye of Lionel Richie.”
Dat komt goed van pas, Carhartt is sterk gelinkt met muziek, toch?
“Ja, vroeger kwam ik naar de winkel en dan vond ik dat er altijd goeie muziek aanstond. Naast mijn werk als assistent-manager ben ik nu ook MC op feestjes, dat is m’n side gig. Ik ben daar om mensen op te hypen de hele avond, zorgen dat de energie hoog blijft en dat mensen een goeie avond hebben.”
Hoe ben je bij assistent-manager geworden?
“Ik heb hiervoor lang in de horeca gewerkt. Van afwas, keuken, bar, bediening tot manager. Dat was heel leuk – ik heb genoten van die tijd. Toch was ik toe aan een normaal ritme. ’s Nachts werken of op feestdagen, je ziet je vrienden en familie minder. Ik was altijd Carhartt-fan, ik wilde mijn lievelingsmerk vertegenwoordigen in de winkel.”
Wat vind jij het mooiste aan werken in de retail?
“Mensen. Ze komen binnen, dan moet je aftasten: weet een klant al wat ‘ie wil en hoef ik alleen even een goeie maat te pakken? Of wil ‘ie uitgebreid advies? Ik hoop natuurlijk het laatste. Ik neem graag m’n tijd om goed te checken: wat wil deze persoon?”
Ben je wel eens bezig met je pensioen?
“In de horeca, en nu ook hier, wordt er voor me gespaard voor mijn pensioen. Ik wil gewoon dat het goed geregeld is. Ik wil genoeg hebben om goed te kunnen eten, ik hou van goed eten.”
OVER CARHARTT WIP
Carhartt: Opgericht in 1889 in Detroit door Hamilton Carhartt, begon als een producent van workwear, waaronder stevige denim voor spoorwegwerkers. Het bedrijf is nog steeds in handen van de Carhartt-familie.
Specialiteit: degelijke vrijetijdskleding
Carhartt WIP: In 1994 werd Carhartt WIP (Work In Progress), gelanceerd in Europa door licentiehouder Edwin Faeh. Terwijl het zijn roots in de workwear van het moederbedrijf behoudt, richt Carhartt WIP zich meer op fashion en straatcultuur, met moderne en meer stedelijke designs.
Hoezo WIP?: 'Work In Progress' staat voor de voortdurende evolutie en vernieuwing binnen het merk.
Vestigingen in Nederland: 3 in Amsterdam, 1 in Haarlem, 1 in Rotterdam
Medewerkers: circa 45
Wil je eens inloggen op de website van Pensioenfonds Detailhandel?
“Oeh, dat wordt wel mijn eerste keer. Inloggen met een DigiD…? Dat zal ik later wel een keer uitzoeken.”
Wat zijn je dromen voor later?
“Ik hou van fotografie, ik heb zeven camera’s. Ik maak nu voornamelijk portretten met een analoge camera. Ik bouw aan mijn portfolio.”
Shoots voor Carhartt binnenkort?
“Ik ga binnenkort zeker wat foto’s opsturen naar het hoofdkantoor. Zou cool zijn als ik zou mogen fotograferen voor mijn favoriete merk!”
Lees meer