MUD Jeans rolt reparatieservice uit door heel Nederland
Na een succesvolle pilot in twee steden biedt MUD Jeans hun reparatieservice nu landelijk. Het werkt daarvoor samen met MENDED.
De link is gekopieerd
Er is iets mis gegaan..
MUD Jeans startte vorig jaar een pilot met reparatieservice in Utrecht en Amsterdam om de impact te meten qua klanttevredenheid, duurzaamheid en financiële haalbaarheid. MENDED stelt MUD Jeans’ klanten in staat om op een gemakkelijke en betrouwbare manier een reparatie of vermaak op hun item te bestellen, en zo langer met hun item te doen. MENDED organiseert de digitale, operationele en logistieke processen, waardoor MUD Jeans zich kan blijven focussen op hun core business en gelijktijdig verder verduurzamen.
Waarom MUD Jeans dit doet
Het aanbieden van deze service is nog een commitment van MUD Jeans aan duurzaamheid, alsmede een statement dat zij achter de kwaliteit en levensduur van hun kleding staan. Daarbij weet MUD Jeans uit de pilot dat de service leidt tot betere klanttevredenheid, -loyaliteit en conversie. Het zorgt voor een extra klantcontactmoment, wat marketingkansen met zich meebrengt, en klanten die via een retailer gekocht hebben komen nu in aanraking met MUD Jeans zelf.
Alle reparatie- en vermaakgegevens worden opgeslagen en teruggevoerd naar MUD Jeans. Dat krijgt daardoor inzicht in wat er aan welk product kapotgaat, zodat zij ontwerpverbeteringen door kunnen voeren in hun product- en productieproces.
Daarbij zorgt het vermaken voor verlaagde retouren. Nieuw gekochte jeans die via MUD Jeans’ website zijn besteld kunnen deels op kosten van MUD Jeans vermaakt worden. Het vermaken van items draagt bij aan het verlagen van retouren. De hoofdredenen van retouren hebben te maken met de pasvorm voor de klant, die geregeld met relatief eenvoudige verstelwerkzaamheden verholpen kan worden. Hierdoor wordt het aantal heen en weer verzonden pakketten verlaagd, wat gunstig is voor het milieu en kostenbesparend is voor MUD Jeans.
MUD Jeans betaalt 50% van reparatiekosten
Iedereen in Nederland met een kledingstuk van MUD Jeans kan dit indien nodig laten repareren via www.mended.eu/mudjeans. Met een paar klikken kun je daar aangeven wat er moet worden gerepareerd of vermaakt. Na het opsturen van het item naar MENDED komt het binnen een aantal werkdagen aangepast retour. MUD Jeans betaalt 50% van de reparatie- en vermaakkosten. Daarmee helpen zij hun klanten hun items langer te gebruiken.
Lees ook het interview dat we eerder hadden met MUD-oprichter Bert van Son.
Over MUD Jeans en MENDED
MUD Jeans is ‘s werelds eerste circulaire denimmerk. De missie van MUD Jeans is om de vervuilende mode-industrie te veranderen met eerlijke fabrieken en circulaire producties. Geen pesticiden zijn gebruikt in de productie van katoen en alle MUD Jeans zijn gerecycled na gebruik. De productie van 1 paar jeans kost normaal zo’n 7.000 liter water. Door gebruik te maken van gerecycled en biologisch katoen zorgt MUD Jeans om het waterverbruik te verminderen met 94%. MUD Jeans is een B Corp sinds 2015 en wordt geclassificeerd als Best For The World, wat betekent dat ze bij de 5% best scorende merken horen in de categorie milieu.
MENDED is een Utrechts bedrijf dat nieuwe manieren ontwikkelt om de levensduur van kleding te verlengen. Het biedt momenteel via haar digitale platform reparatie, vermaak en resale-diensten aan zowel consumenten als kledingmerken. Het heeft als doel om het verlengen van de levensduur van je kleding net zo makkelijk en normaal te maken als het kopen van iets nieuws. MENDED heeft naast MUD Jeans partnerships met andere kledingmerken en retailers.