Student Tio haalt € 150.000 op voor online sneakercommunity

...

Tio Laurey (22) zet de internationale sneakerwereld op zijn kop. Via Woovin brengt hij sneakerfans in contact met ruim 12.000 paar sneakers van dik 250 aanbieders. En wil hij uitgroeien tot de grootste van Europa.



Woovin is een online community en marktplaats voor sneakerfans. Laurey, student Economics & Business Economics aan de Universiteit Groningen en zelf enthousiast sneakerliefhebber, constateerde dat er al wel veel grote en kleine aanbieders zijn, maar geen plek waar liefhebbers elkaar kunnen treffen én sneakers kunnen kopen en verkopen.

Daarom ontwikkelde hij die zelf: Woovin, een platform voor sneakerfans met de liefde voor bijzondere footwear als verbindende factor en met persoonlijk contact tussen kopers en verkopers.

...

...

Exclusieve sneakers
Op Woovin brengt hij een breed assortiment sneakers bij elkaar. Van vintage Air Jordans tot de nieuwste Yeezy's. Het platform biedt exclusieve sneakers van kleine liefhebbers tot grote resellers met een eigen online store. Bovendien creëert Woovin een community waarin koper en verkoper via een membership-model direct contact kunnen hebben en je zeker weet dat je de meest authentieke schoenen koopt. "Zo maken wij het handelen in sneakers winstgevender voor verkopers, betaalbaarder voor kopers en persoonlijker voor beide partijen in een veilige omgeving", aldus Laurey.

Met een soft-launch in september 2022 trok Woovin al snel de aandacht van verschillende investeerders uit de financiële sector en evenementenindustrie. Afgelopen januari haalde hij via een investeringsronde € 150.000 op bij angel investors die naast kapitaal ook kennis en ervaring meebrengen om zijn business verder te helpen.

Een van de investeerders is Marc Moest'l, algemeen directeur van Qualitytie. Hij is enthousiast over het platform en zegt: "Met Woovin heeft Tio een concept neergezet waarmee we de competitie in Europa en de VS aankunnen."

Lees meer

Goed nieuws

Verrassend: Primark introduceert 'circulaire collectie'

Goed nieuws

Pop-up store 'Vleesch Centraal' op Rotterdam CS

Goed nieuws

Tony’s Chocolonely weer ‘meest duurzame merk'

Goed nieuws

Gen Z kiest vaakst voor duurzame winkels

Goed nieuws

'Koop dit niet!' Nieuwe rage op TikTok: de-influencing